tiistai 28. huhtikuuta 2015

Mui Ne

Saavuttiin Mui Ne nimiseen paikkaan aamulla viiden-kuuden välillä. Bussi tiputti meidät hotellin edessä pois, mutta emme päässeet kirjautumaan sisään ennen kuin 12:30. Jäimme makoilemaan hotellin aulan penkille ja odottamaan auringonnousua. Auringon noustessa siirryimme makoilemaan rantatuoleille. Hotelli oli merenrannassa ja aurinkotuolista näkyi merellä olevat kalastajat, surffaajat ja leijasurffaajat. Lähdimme aamupalalle 9 aikaan aamulla espanjalaisen kundin pitämään ravintolaan.

Varasimme samalle päivälle retken, jola vei meidät FairyFalls nimiseen paikkaan, siellä kävelimme joenpohjaa pitkin kun muutaman metrin päästä nousi hiekkakalliot. Hiekkakallioiden jälkeen suuntasimme katsomaan kalastajakylää ja etenimme kohti valkoisia hiekkadyynejä. En osannut kuvitella että Vietnamissa on sellaisia miniautiomaita. Silmänkantamattomiin valkoista hiekkaa ja hiekkadyynejä. Paikasta sai vuokrata mönkijöitä joilla pääsi menemään hiekkadyynejä ylös ja alas. Valkoisten hiekkadyynien jäljeen meidät vietiin katsomaan auringonlaskua punaisille hiekkadyyneille. Hiekkadyyneillä oli kova tuuli ja ilmassa lentävä hiekka tunkeutui joka paikkaan. Huomasin hotellilla, että hiekkaa oli mennyt kamerani sisään ja nyt se ei enää toimi kunnolla. Samoin aurinkolasikotelo, joka oli kiinniolevassa kassissa suljettuna oli kerännyt ruokalusikallisen hiekkaa sisäänsä. Kameran linssin suljin ei enää toimi kunnolla ja zoomi rahisee hiekasta.. Olen käynyt tähän mennessä kaksi kertaa suihkussa, mutta silti hiekkaa löytyy kokoajan hiuksista. Kävin illalla suihkussa ja aamulla herätessä sänky oli täynnä punaista hiekkaa. Lähtö kierrokselle oli siis noin klo 13:30 ja takaisin olimme noin klo 18:30. Kokopäivän kierrokselle tuli hintaa kokonaiset 4dollaria. Illalla menimme syömään hotellin vieressä olevaan ravintolaan, jossa tilasin riisiä, kanaa tomaatilla ja sipulilla sekä oluen, aterian hinta oli kokonaiset 3dollaria. Mui Ne on käymisen arvoinen paikka ja suosittelen retkeä jossa olimme. Nyt on lowseason, joten osa paikoista on jo sulkenut ovensa. Päätimme lähteä yhden yön jälkeen Dalattiin ja buukkasimme bussin aamulle. 4h bussimatka Dalattiin maksoi 8dollaria ja lähtee päivällä kahdentoistamaissa.